ЯБЛУНЕВИЙ СПАС

ПОДІЇ РАЙОННОГО ЗНАЧЕННЯ

         
  НА ГОЛОВНУ   НОВИНИ   ВИДАТНІ ПОСТАТІ   ФОТОГАЛЕРЕЯ  
         

 

 

 

 

 

 
 

 
 
 
 
 
     

Назад

 


До фотогалереї
на І-модулі

До релігійної
палітри району

Детальніше про свято

ФОТОГАЛЕРЕЯ

 

Фотогалерея Баштанського району. Фотофакти та фотоподії. Верстка, дизайн - Василь Гонта

Зібрались жителі міста для освячення фрукти та овочі:

Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти

Молитва:

Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти

Освячення:

Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти

Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти

Єлеопомазання прихожан:

Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти    Преображення Господнє або яблучний Спас. Фото зроблені під час освячення винораду, яблук та інших фруктів у церкві Святого Пантелеймона, що у місті Баштанка. Фото Василя Гонти
 

   
Фотогалерея Баштанського району. Фотофакти та фотоподії. Верстка, дизайн - Василь Гонта

Преображення Господнє
(Яблучний спас)

    Другий (Великий) Спас, Преображення Господнє (19 серпня). Одне з найбільших хліборобських свят. Його ще називали святом урожаю. Кожен селянин вважав за святий обов'язок віднести до церкви на посвяту овочі, фрукти, гриби, мед у стільниках, обжинкові вінки чи жмут колосся жита й пшениці, хліб — щедрі дарунки природи.

    Повернувшися з церкви, родина, звичайно, врочисто сідала за стіл і розговлялася: їли яблука з медом і запивали виноградним або яблуневим вином, — «щоб садовина родила».

    Перед Спасом є два тижні посту — «спасівка». Існує легенда, що спасівка — це є продовження Великого посту. Бог призначив для Великого посту дев'ять тижнів, а святі отці почали просити Бога, щоб щось із тим зробив, бо для людей затяжко витримати такий довгий піст. Тоді Бог розділив той піст на дві частини: сім тижнів весною перед Великоднем і два тижні в кінці літа перед Спасом. Ось чому за народнім віруванням у спасівку треба так само постити, як і у Великий піст.

    Селяни до Спаса намагалися зібрати всі зернові. Знахарки востаннє заготовляли лікарські трави. "Діва Марія, — казали з цього приводу, — це зілля сіяла, а Спас поливав — нам на поміч давав". Гуцули остерігалися запалювати й виносити на вулицю вогонь, а закарпатці — навіть позичати його.

    Спаса — це день поминання мертвих родичів; за народньою міфологією, це третій виступ мерців на світ у весняно-літньому сезоні: мерці з'являються на Страсний Четвер, на Зелені Свята і на Спаса.

    Приказки з нагоди Спаса:


Прийшов Спас — бери рукавиці про запас.
Спас — усьому час.
До Спаса та й рукавиці до паса.
Прийшов Спас — пішло літо від нас.
Перший Спас час припас, Петро і Павел — два прибавив, Ілля-пророк — три приволок.
Як прийде Спас, то комарам урветься бас, а як прийде Пречиста — забере їх нечиста.


Яблучний Спас відзначається 19 серпня.

Джерело: sviato.in.ua/preobrazhennya_nar.php

Фотогалерея Баштанського району. Фотофакти та фотоподії. Верстка, дизайн - Василь Гонта

    К особенностям праздника Преображения Господня относится и то, что в этот день совершается освящение плодов.

    Обычай освящать плоды — древний. Предписания относительно этого обычая изложены в 3-м Апост. правиле (срав.: 28-е правило VI Вселенского Собора). Основанием для установления обычая освящать плоды именно 6 августа было то, что на востоке (в частности, в Греции) к этому времени поспевают плоды, важнейшие из которых — колосья и виноград – приносятся в храм для благословения и в знак благодарности Богу за получение этих плодов для пропитания человека, а также по прямому их отношению к таинству Евхаристии, о чем говорится и в самой молитве, читаемой над «гроздием».

    В Русской Церкви, в тех местах, где виноград не растет или не вызревает к этому времени, в праздник Преображения Господня освящаются яблоки. При этом яблоки, как бы заменяющие собой виноград, освящаются другой молитвой — «На освящение начаток овощей (плодов)».

    Освящение плодов 6 августа имеет еще и другое, таинственно-символическое значение, а именно: в событии Преображения Господу угодно было показать то новое обновленное состояние, в которое вступило человеческое естество по Воскресении Господа и вступят в общее воскресение все верующие. Но поскольку в мир через человека вошел грех, пришла в расстройство в связи с этим и природа, которая вместе с человеком ожидает обновления через благословение Божие. И в этой надежде человек утверждается церковным благословением плодов.

     Чин освящения плодов

     После заамвонной молитвы, при пении тропаря и кондака праздника, священник кадит плоды. Затем диакон возглашает: «Господу помолимся», и священник читает молитву «в причащение гроздия»: «Благослови, Господи…» и молитву «о приносящих начатки овощей»: «Владыко Господи Боже наш…» (в Малом и Большом Требнике), после чего при пении тропаря окропляет плоды святой водой. Затем — «Буди имя Господне…» и отпуст праздника.

    Особенностью праздника Преображения, как и всех Господских праздников, является то, что вечером в день праздника на великой вечерне бывает вход с кадилом и поется великий прокимен.

 

Джерело: days.pravoslavie.ru/Days/awgust6.htm


Назад

До фотогалереї на І-модулі

БАЖАЄТЕ СОБІ ТАКИЙ САЙТ? НЕМАЄ НІЧОГО ПРОСТІШЕ!

 
  ПИТАННЯ - ВІДПОВІДЬ   ГОСТЬОВА КНИГА   П О Е З І Я   ДРУЗІ   АВТОРАА  
 

Заходи присвячені Дню працівників культури та аматорів народного мистецтва, Відзначаємо ми цього року Всеукраїнський день культури та аматорів народного мистецтва в непростих умовах, Працівники культури і аматори народного мистецтва - святкують

 

Роботу над сторінкою розпочато 19 серпня 2007 року. 

Hosted by uCoz